У деяких випадках, для окремих видів закупівель, замовнику потрібно провести процедуру конкурентного діалогу. Для чого вона потрібна і коли її слід застосовувати? Процедура конкурентного діалогу в державних закупівлях «Прозоро» проводиться в тому випадку, коли необхідно точно визначити технічні та якісні характеристики робіт або товарів, перед тим, як розміщувати тендер. Така процедура може знадобитися, наприклад, при закупівлі будівельних робіт, спеціалізованого обладнання або програмного забезпечення. Її проведення цілком дозволено законодавством України, а саме Законом «Про публічні закупівлі» № 922-VІІІ від 25 грудня 2016 року. Процедура конкурентного діалогу проходить в електронній системі закупівель і її застосування необхідно використовувати в разі:
- якщо немає можливості уточнити технічні або якісні характеристики (специфікація) для послуг або робіт, а також для визначення найбільш оптимального рішення щодо закупівлі;
- якщо предметом закупівель є розробка інформаційних систем, юридичні послуги, консультаційні послуги, здійснення наукових досліджень, експериментів або розробок, при виконанні дослідницьких, конструкторських або будівельних робіт, розробці програмних продуктів, і в інших випадках, коли потрібно визначення точних умов.
Іншими словами, якщо вищевикладені умови сформувалися у замовника, то він може розмістити оголошення про проведення процедури конкурентного діалогу. Важливо відзначити, що така закупівля повинна бути розміщена в річному плані закупівель замовника.
При оголошенні процедури конкурентного діалогу слід в точності дотримуватися встановленої форми, а також термінів її оголошення. При оголошенні процедури слід надати повну інформацію (згідно вимог) про предмет закупівлі, та подати її не пізніше:
- 15 календарних днів до дати розкриття тендерної документації, в тих випадках, коли вартість закупівлі не перевищує суми, встановленої Законом про публічні закупівлі і зазначеної в статті 10 частини 4;
- 30 календарних днів, в разі, якщо встановлені суми перевищені.
Слід також враховувати, що опублікувати пропозицію необхідно і на англійській мові в тому випадку, якщо очікувана вартість пропозиції перевищує суму еквівалентну 133 тисячі євро для товарів і послуг, і 5150 тисяч євро для робіт.