Фильтр
Код ДК 021 - 44510000-8 - Знаряддя
Специфікація закупівлі
Дата оголошення процедури2018-11-14 19:02
Очікувана вартість закупівлі12 000,00грн.
Ідентифікатор закупівліUA-2018-11-14-001023-c
ОписЗнаряддя
ПроцедураДопорогові закупівлі
СтатусПеріод уточнень
Організатор закупівлі
Регіон
Статус
ЗамовникСлужба зовнішньої розвідки України
Код в ЄДРПОУ / ІПН33240845
КраїнаУкраїна
ОбластьКиївська область
МістоКиїв
Завершення періоду уточнень2018-11-19 19:07:20
Початок періоду прийому пропозицій2018-11-19 19:07:20
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій2018-11-22 19:07:20
Дата оновлення2018-11-14 19:02:52
Код ДК 021 - 32580000-2 - Інформаційне обладнання
Специфікація закупівлі
Дата оголошення процедури2018-11-14 18:58
Очікувана вартість закупівлі4 450,00грн.
Ідентифікатор закупівліUA-2018-11-14-002898-a
ОписІнформаційне обладнання
ПроцедураДопорогові закупівлі
СтатусПеріод уточнень
Організатор закупівлі
Регіон
Статус
ЗамовникГоловне управління Національної поліції в Житомирській області
Код в ЄДРПОУ / ІПН40108625
КраїнаУкраїна
ОбластьЖитомирська область
Містом. Житомир
Завершення періоду уточнень2018-11-15 19:56:00
Початок періоду прийому пропозицій2018-11-15 19:56:00
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій2018-11-16 20:56:00
Дата оновлення2018-11-14 18:58:35
Код ДК 021 - 38340000-0 - Прилади для вимірювання величин
Специфікація закупівлі
Дата оголошення процедури2018-11-14 18:57
Очікувана вартість закупівлі4 067,13грн.
Ідентифікатор закупівліUA-2018-11-14-002897-a
ОписПрилади для вимірювання величин
ПроцедураДопорогові закупівлі
СтатусПеріод уточнень
Організатор закупівлі
Регіон
Статус
ЗамовникСлужба зовнішньої розвідки України
Код в ЄДРПОУ / ІПН33240845
КраїнаУкраїна
ОбластьКиївська область
МістоКиїв
Завершення періоду уточнень2018-11-19 19:01:49
Початок періоду прийому пропозицій2018-11-19 19:01:49
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій2018-11-22 19:01:49
Дата оновлення2018-11-14 18:57:40
Код ДК 021 - 38410000-2 - Лічильні прилади
Специфікація закупівлі
Дата оголошення процедури2018-11-14 18:55
Очікувана вартість закупівлі20 000,00грн.
Ідентифікатор закупівліUA-2018-11-14-002895-a
ОписЛічильні прилади
ПроцедураДопорогові закупівлі
СтатусПеріод уточнень
Організатор закупівлі
Регіон
Статус
ЗамовникДИТЯЧИЙ СПЕЦІАЛІЗОВАНИЙ САНАТОРІЙ "ОРЛЯТКО" ТЕРИТОРІАЛЬНОГО МЕДИЧНОГО ОБ'ЄДНАННЯ "САНАТОРНОГО ЛІКУВАННЯ" У МІСТІ КИЄВІ
Код в ЄДРПОУ / ІПН19426807
КраїнаУкраїна
ОбластьКиївська область
Містомісто Ірпінь
Завершення періоду уточнень2018-11-15 18:00:00
Початок періоду прийому пропозицій2018-11-15 18:00:00
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій2018-11-16 18:00:00
Дата оновлення2018-11-14 18:55:25
Код ДК 021 - 79820000-8 - Послуги, пов’язані з друком
Специфікація закупівлі
Дата оголошення процедури2018-11-14 18:55
Очікувана вартість закупівлі199 000,00грн.
Ідентифікатор закупівліUA-2018-11-14-002894-a
ОписПослуги, пов’язані з друком
ПроцедураДопорогові закупівлі
СтатусПеріод уточнень
Організатор закупівлі
Регіон
Статус
ЗамовникГоловне управління Національної поліції в Житомирській області
Код в ЄДРПОУ / ІПН40108625
КраїнаУкраїна
ОбластьЖитомирська область
Містом. Житомир
Завершення періоду уточнень2018-11-19 19:52:00
Початок періоду прийому пропозицій2018-11-19 19:52:00
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій2018-11-21 20:52:00
Дата оновлення2018-11-14 18:55:39
Сторінки:

За результатами аудиту Рахункової палати, Служба безпеки України ініціювала позапланову перевірку Прозорро на предмет технічного захисту інформації. Перевірку проведе Держслужба спеціального зв’язку та захисту інформації.

За результатами аудиту Рахункової палати були виявлені «істотні недоліки експлуатації інформаційно-телекомунікаційної системи», в тому числі відсутність проектної та експлуатаційної документації та комплексної системи захисту інформації. Це і послужило поштовхом до позапланової перевірки, після того як в СБУ розглянули її результати.

Як вказується у відомстві, подальші заходи щодо виправлення недоліків при експлуатації ІТС ProZorro ДП Прозорро будуть визначені за результатами перевірки.

Закупівля ліків в Україні завжди була темою для спекуляцій, на сьогодні за допомогою Прозорро можна здійснювати контроль такої закупівельної діяльності. Перелік ліків з Державного реєстру лікарських засобів Міністерства охорони здоров’я України буде прямо потрапляти в систему електронних закупівель ProZorro. Це полегшить життя замовнику, він відразу може вибирати необхідні ліки зі списку, розташованого на Прозорро.

Для учасника торгів це дозволить полегшити життя при пошуку цікавого тендера, при цьому не виникатиме розбіжностей, тому що предмет закупівлі виявляється точно визначеним. А в підсумку можна легко моніторити закупівлі, позбутися від маніпуляцій з назвами і виявляти закупівлі, які проходять з завищенням ціни. Контроль ціни закупівлі можна робити по кожній конкретній позиції препаратів, зазначених в переліку ліків з державного реєстру, по всіх регіонах нашої країни.

Тема ремонту автомобільних доріг в Україні була і є проблемною, і навіть закупівля через Прозорро робіт по ремонту доріг не вирішила ряд нагальних проблем. Головними труднощами залишається відсутність конкуренції на цьому ринку. Після введення Прозорро, як обов’язкової системи закупівель, рівень конкуренції підвищився, однак його все ще недостатньо. Можна говорити, що Прозорро залишається неефективним на цьому ринку. Кілька гравців – учасників тендеру йдуть в змову між собою до початку торгів, таким чином вони впливають на ринок і ціни, і визначають майбутнього переможця.

З цього приводу так висловилася глава Укрдорінвест Олена Криворучко: «Ми вивчали закупівлі в багатьох країнах, ця проблема актуальна і для них, але там зі змовами жорстко борються, а компанії, викриті в змові, більше не можуть брати участь в торгах. В Україні такої практики немає. І на сьогоднішній день дорожня галузь є ідеальним майданчиком для змови учасників торгів. За рахунок цього всі вони так чи інакше залишаються задоволені результатом».

Рішенням проблеми є збільшення конкуренції, а в нашому випадку збільшення числа іноземних компаній, які зможуть зруйнувати сформовану ситуацію. Олена Криворучко вважає: «Для іноземного підрядника перемога на тендері – це гарантія того, що він не даремно витратив кошти на відкриття представництва, перенесення потужностей, підготовку документації. Це його прямі витрати, і він готовий боротися за те, щоб вони не були марними, і його норма рентабельності зберігалася».

Конкуренція необхідна, щоб отримувати товари і послуги найвищої якості, а інакше ми так і залишимося з нашими дорогами в їх поточному стані.

Хакери волонтери з організації «Кіберальянс» з метою знаходження уразливості в державних сайтах зламали сайт Центральної виборчої комісії (ЦВК) по міжсайтовому скриптінгу типу XSS і опублікували результат злому на своїй сторінці в Facebook.

Реакція ЦВК була наступною: чиновник Держреєстру Олександр Стельмах визнав існуючу вразливість, однак вказав на безглуздість такого злому, тому що реєстр виборців знаходиться під захистом і не пов’язаний з мережею інтернет. Як доказ він таким же способом зламав сайт Прозорро.

В результаті така дія набула резонансу, а сама система Прозорро була змушена прокоментувати ситуацію.

«Міжсайтовий скриптинг дійсно потенційно небезпечний, але тільки при наявності функції «персональний кабінет» і необхідності авторизації користувачів. У нас цього немає», – заявила прес-секретар ProZorro Анна Базима. Однак проблема такої діри на сайті може мати і більш негативні наслідки. У Прозорро пообіцяли, що до кінця поточного місяця проблема уразливості сайту буде усунена. Сподіваємося, що так і буде, адже державним сайтам люди довіряють, і не очікують там можливості заразити свій ПК вірусом, не кажучи про гірші наслідки.

В рамках минулого в цьому році фестивалю «ДОЗОРРО Фест – 2018» була представлена ​​електронна система громадського контролю за державними закупівлями Прозорро, яка використовує штучний інтелект. Така система в автоматичному режимі займається моніторингом закупівель і передає відомості по сумнівних торгах громадським організаціям, що входять до спільноти DOZORRO.

Transparency International Ukraine так прокоментувала впровадження в Прозорро нової системи: «Якщо раніше портал (DOZORRO прим. Ред) був місцем збору відгуків на підозрілі закупівлі в системі ProZorro, то тепер в його основі буде штучний інтелект, здатний до самостійного навчання. Зокрема, система буде оцінювати кожну закупівлю за сукупністю факторів ризику і відбирати найбільш сумнівні».

Висновки щодо реальних порушень в державних закупівлях будуть робити вже люди на підставі відомостей, переданих системою. Технічний координатор порталу Дозорро Андрій Кучеренко так прокоментував впровадження нової системи: «Завдяки такій взаємодії людини і машини, через 2-3 місяці ітерації система почне прогнозувати набагато точніше. Я впевнений, що вже до кінця цього року точність стане дуже високою».

Система моніторингу за закупівлями Прозорро з використанням штучного інтелекту була впроваджена в другій половині липня 2018 року.

В системі електронних закупівель Прозорро до учасників деяких аукціонів стали надходити дивні пропозиції, що вказують на можливість довідатися про ціни конкурентів до початку торгів. З’ясувалося, що такий баг дійсно існує і його реалізовують таким чином.

Якщо компанія учасник відправляє для участі в торгах свій пакет документації разом з ціновою пропозицією, то в 70-80% випадків такий пакет підтверджується електронним цифровим підписом. Справжність підпису можна перевірити на сайті Мін’юсту, для цього існує спеціальна опція. Так ось, при перевірці підпису під документацією на тендер у вікні перевірки є опція «Зберегти». При натисканні на збереження ви зберігаєте весь пакет документації призначений на тендер, який, по ідеї, ніхто до початку торгів бачити не повинен.

Після збереження цього файлу ви можете відкрити його в звичайній програмі «Блокнот» і знайти там ціни конкурентів. Генеральний директор ДП «Прозорро» Василь Задворний так прокоментував ситуацію, що склалася: «Така проблема насправді є. І ми її взяли в роботу. Потрібно враховувати, що такий баг є тільки на відкритих європейських процедурах, коли є прекваліфікація. І він не дає можливості шахраювати. Ефект буде, тільки якщо учасників більше двох: тільки тоді є інтрига на аукціоні: де, чия ціна».

Юристи вважають, що при виникненні прецеденту звернення в судову інстанцію, такі торги можуть бути визнані недійсними.

У серпні цього року виповнилося 2 роки з моменту офіційного введення електронної системи державних закупівель Прозорро. За цей час вдалося заощадити бюджетних коштів на суму в 52 мільярди гривень, і провести більше 2 мільйонів тендерів.

Перший заступник міністра економічного розвитку і торгівлі Максим Нефедов, на своїй сторінці в Facebook так прокоментував дворічний період існування Прозорро: «Сьогодні два роки з моменту повного переходу всіх закупівель в Україні в електронний формат. Ми не можемо побудувати окремо взятий рай ProZorro, де все буде ідеально, незважаючи на життя поруч. Але ми можемо показати приклад змін, можемо штовхати систему вперед, можемо побудувати нову державну службу в ДП “Прозорро” і департаменті громадських закупівель і можемо стати тією киркою, яка проб’є скелю хоча б в одному місці!»

Система державних закупівель ProZorro отримала на конкурсі CitiT4I – Challenge, що проходив в Індії в 2017 році визнання, як кращий антикорупційний стартап світу. А в 2018 році антикорупційну нагороду від C5 Accelerate і USA Institute of Peace на конкурсі «The Shield in the Cloud Innovation Challenge».

Як показує статистика Офісу ефективного регулювання (BRDO), більшість тендерів по ремонту автодоріг в Україні проходять без Прозорро. У нашій країні заробив Державний дорожній фонд, за яким 35% його бюджету виділяється областям на ремонтні роботи.

Як витрачаються ці кошти, прокоментували в організації: «Витрачаються чи кошти за призначенням? Як так вийшло, що в Тернопільській області ділять одну й ту ж дорогу на відрізки по 200 м і укладають 96 маленьких угод загальною вартістю 14 млн. грн.? Навіщо це робити, запитаєте ви. Все дуже просто – служба автомобільних доріг Тернопільської області розтрощила роботи по ремонту доріг на так звані допорогові значення, тобто на суму менше рівня порогового значення, за якими повинен проходити тендер».

Дуже просто, коли хочеться щоб за всяку ціну виграли «свої» підрядники, в справу йде навіть такий прийом. Ремонт доріг вже багато років є улюбленою темою корупціонерів у нас в країні. А наші дороги дуже схожі на те, як управляють країною наші чиновники.

У BRDO намагаються зробити контроль за витрачанням коштів більш прозорим, для цього запускається новий сервіс. Ситуацію в організації прокоментували так: «На основі відкритих даних ProZorro і E-data ми будемо аналізувати оголошені тендери, їх переможців і фактичні виплати за виконані роботи. Щомісяця ми будемо публікувати рейтинг областей за цими показниками».

Одне з улюблених справ в нашій країні у чиновників, які займаються держзакупівлями – це злодійство державних коштів. Приємно набити кишеню освоєними грошима через «кишенькових» постачальників, з якими були розділені гроші, спрямовані на придбання товарів або послуг. Однак, завдяки системі електронних закупівель Прозорро, такими справами стало займатися більш ризиковано і менш комфортно. Справа не стільки в можливості потрапити під перевірку контролюючих органів, а скоріше потрапити під фокус ЗМІ або розслідування активістів, і подальше оприлюднення махінації.

Після впровадження Прозорро чиновники стали винахідливими, і вже не в нахабну крадуть, як це було за старим форматом закупівель, а змушені придумувати, адже красти хочеться, натура вимагає оббирати громадян своєї країни і державу.

Тут ми хочемо представити вашій увазі три найбільш поширені способи, по обходу системи Прозорро, і спробі допуску до закупівель «своїх» постачальників.

Спосіб 1: Надумана дискваліфікація «несвоїх» учасників

Самий не винахідливий спосіб. Замовник дискваліфікує учасників за мізерними, іноді надуманими причинами, що не відносяться прямо до предмету закупівлі, основної пропозиції або інших важливих умов тендеру. Іноді дискваліфікація дійсно має місце на підставі серйозних обставин, але часто зустрічаються варіанти лобіювання інтересу одного конкретного учасника, навіть незважаючи на більш високу ціну його пропозиції. Або ж найменші недоліки одного призводять до дискваліфікації і грубі порушення «свого» учасника не помічаються.

Спосіб 2: Умови під свого постачальника

Це один з найпопулярніших способів, в якому умови майбутнього тендеру прописуються під товар або послугу конкретного постачальника. Наприклад, потрібен специфічний документ, на отримання якого потрібно нормальній фірмі 1-1,5 місяця, а до початку торгів залишається 2 тижні. І раптом, який збіг обставин, у свого постачальника такий документ є і вже оформлений.

Зустрічаються варіанти прописування в вимогах до продукції дуже специфічних характеристик, які конкретно вказують на потрібного виробника або постачальника.

Спосіб 3: Маскування тендера від конкурентів під «кишенькового» постачальника

Чиновники спеціально ховають тендер в системі Прозорро. Роблять в ключовому слові замовлення граматичну помилку або дві, розміщують тендер в іншій категорії, називають тендер незрозумілими словами, які безпосередньо не відносяться до предмету закупівлі. Тобто ховають тендер таким чином, щоб пошукові запити і фільтри нормальних компаній не знайшли таку закупівлю. А своєму «кишеньковому» постачальнику дають пряме посилання на цей тендер. У підсумку «кишеньковий» постачальник виграє тендер, так як на ньому і не було конкуренції.

Сума економії в Прозорро.Закупівлі по областям, 1 півріччя 2018 року

Вже стало звичайним явищем, що найбільшу економію державних коштів, при здійсненні закупівель в системі Прозорро показує Київська область. Вона і закупівлі здійснює на найбільшу суму, серед всіх інших областей України.

За перше півріччя 2018 року найбільші показники економії при здійсненні держзакупівель показали: Київська область – 5,9 млрд гривень, Львівська область – 700 млн гривень, Дніпропетровська область – 680 мільйонів гривень.

Цікавий показник відношення загальної суми закупівель до економії коштів по областям. Тут виділяються і ефективно економлять зовсім інші області. І так, трійка лідерів виглядає таким чином: Житомирська область – 16,2%, Тернопільська область – 12,5%, Чернігівська область – 8,8%.

Всього в системі закупівель Прозорро за перше півріччя 2018 року вдалося заощадити близько 12 мільярдів гривень.

У Прозорро проведуть позапланову перевірку

За результатами аудиту Рахункової палати, Служба безпеки України ініціювала позапланову перевірку Прозорро на предмет технічного захисту інформації. Перевірку проведе Держслужба спеціального зв’язку та захисту інформації. За результатами аудиту Рахункової палати Подробнее →

Контроль закупівель ліків буде здійснюватися за допомогою Прозорро

Закупівля ліків в Україні завжди була темою для спекуляцій, на сьогодні за допомогою Прозорро можна здійснювати контроль такої закупівельної діяльності. Перелік ліків з Державного реєстру лікарських засобів Міністерства охорони здоров’я Подробнее →

Для дорожньої галузі Прозорро залишається неефективним

Тема ремонту автомобільних доріг в Україні була і є проблемною, і навіть закупівля через Прозорро робіт по ремонту доріг не вирішила ряд нагальних проблем. Головними труднощами залишається відсутність конкуренції на Подробнее →

Дірки в сайтах Прозорро і ЦВК чим це загрожує?

Хакери волонтери з організації «Кіберальянс» з метою знаходження уразливості в державних сайтах зламали сайт Центральної виборчої комісії (ЦВК) по міжсайтовому скриптінгу типу XSS і опублікували результат злому на своїй сторінці Подробнее →

У боротьбі з корупцією в Прозорро використовують штучний інтелект

В рамках минулого в цьому році фестивалю «ДОЗОРРО Фест – 2018» була представлена ​​електронна система громадського контролю за державними закупівлями Прозорро, яка використовує штучний інтелект. Така система в автоматичному режимі Подробнее →

У Прозорро з’явився баг, який дозволяє дізнатися ціни конкурентів до торгів

В системі електронних закупівель Прозорро до учасників деяких аукціонів стали надходити дивні пропозиції, що вказують на можливість довідатися про ціни конкурентів до початку торгів. З’ясувалося, що такий баг дійсно існує Подробнее →

За 2 роки існування Прозорро вдалося заощадити близько 52 млрд гривень

У серпні цього року виповнилося 2 роки з моменту офіційного введення електронної системи державних закупівель Прозорро. За цей час вдалося заощадити бюджетних коштів на суму в 52 мільярди гривень, і Подробнее →

Тендери по ремонту доріг проходять в обхід Prozorro

Як показує статистика Офісу ефективного регулювання (BRDO), більшість тендерів по ремонту автодоріг в Україні проходять без Прозорро. У нашій країні заробив Державний дорожній фонд, за яким 35% його бюджету виділяється Подробнее →

Три найбільш популярних порушення в держзакупівлях в системі Прозорро

Одне з улюблених справ в нашій країні у чиновників, які займаються держзакупівлями – це злодійство державних коштів. Приємно набити кишеню освоєними грошима через «кишенькових» постачальників, з якими були розділені гроші, Подробнее →

Результати роботи Прозорро за 1 півріччя 2018 року

Вже стало звичайним явищем, що найбільшу економію державних коштів, при здійсненні закупівель в системі Прозорро показує Київська область. Вона і закупівлі здійснює на найбільшу суму, серед всіх інших областей України. Подробнее →