Як показує статистика Офісу ефективного регулювання (BRDO), більшість тендерів по ремонту автодоріг в Україні проходять без Прозорро. У нашій країні заробив Державний дорожній фонд, за яким 35% його бюджету виділяється областям на ремонтні роботи.
Як витрачаються ці кошти, прокоментували в організації: «Витрачаються чи кошти за призначенням? Як так вийшло, що в Тернопільській області ділять одну й ту ж дорогу на відрізки по 200 м і укладають 96 маленьких угод загальною вартістю 14 млн. грн.? Навіщо це робити, запитаєте ви. Все дуже просто – служба автомобільних доріг Тернопільської області розтрощила роботи по ремонту доріг на так звані допорогові значення, тобто на суму менше рівня порогового значення, за якими повинен проходити тендер».
Дуже просто, коли хочеться щоб за всяку ціну виграли «свої» підрядники, в справу йде навіть такий прийом. Ремонт доріг вже багато років є улюбленою темою корупціонерів у нас в країні. А наші дороги дуже схожі на те, як управляють країною наші чиновники.
У BRDO намагаються зробити контроль за витрачанням коштів більш прозорим, для цього запускається новий сервіс. Ситуацію в організації прокоментували так: «На основі відкритих даних ProZorro і E-data ми будемо аналізувати оголошені тендери, їх переможців і фактичні виплати за виконані роботи. Щомісяця ми будемо публікувати рейтинг областей за цими показниками».