Для дорожньої галузі Прозорро залишається неефективним

Тема ремонту автомобільних доріг в Україні була і є проблемною, і навіть закупівля через Прозорро робіт по ремонту доріг не вирішила ряд нагальних проблем. Головними труднощами залишається відсутність конкуренції на цьому ринку. Після введення Прозорро, як обов’язкової системи закупівель, рівень конкуренції підвищився, однак його все ще недостатньо. Можна говорити, що Прозорро залишається неефективним на цьому ринку. Кілька гравців – учасників тендеру йдуть в змову між собою до початку торгів, таким чином вони впливають на ринок і ціни, і визначають майбутнього переможця.

З цього приводу так висловилася глава Укрдорінвест Олена Криворучко: «Ми вивчали закупівлі в багатьох країнах, ця проблема актуальна і для них, але там зі змовами жорстко борються, а компанії, викриті в змові, більше не можуть брати участь в торгах. В Україні такої практики немає. І на сьогоднішній день дорожня галузь є ідеальним майданчиком для змови учасників торгів. За рахунок цього всі вони так чи інакше залишаються задоволені результатом».

Рішенням проблеми є збільшення конкуренції, а в нашому випадку збільшення числа іноземних компаній, які зможуть зруйнувати сформовану ситуацію. Олена Криворучко вважає: «Для іноземного підрядника перемога на тендері – це гарантія того, що він не даремно витратив кошти на відкриття представництва, перенесення потужностей, підготовку документації. Це його прямі витрати, і він готовий боротися за те, щоб вони не були марними, і його норма рентабельності зберігалася».

Конкуренція необхідна, щоб отримувати товари і послуги найвищої якості, а інакше ми так і залишимося з нашими дорогами в їх поточному стані.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *