Публічним тендерам потрібне вдосконалення системи подачі скарг

Як показує дослідження Київської школи економіки, 62% учасників державних публічних тендерів вважають вартість подачі скарг на замовників занадто великою. Можливість подачі скарг за неправомірні дії замовників є важливим інструментом захисту учасників. Сам механізм подачі скарг повинен бути доступним, зручним, швидким, і повинен відповідати можливостям держресурсів.

На сьогодні, результати дослідження діяльності системи електронних закупівель показують:

  • вартість подачі скарг є скоріше стримуючим фактором для учасників, ніж фактором виявлення проблем в закупівлях;
  • кількість неоплачених або поданих невірно скарг гальмує роботу комісії АМКУ і затягує торги;
  • механізм не здатний виявити випадки маніпулювання подачами скарг (тролінг);
  • велика частина учасників не довіряє системі подачі скарг або не знає, як вона працює.

Варто уточнити, що подача скарг на сьогодні для учасників коштує: 5000 гривень для тендера із закупівлі товарів або послуг, 15000 гривень при закупівлі робіт. Для багатьох компаній малого або середнього бізнесу це досить відчутна сума, тому і рівень недовіри тут вище, особливо у випадках, коли претензію не задовольняють.

У деяких країнах ЄС, а їх 11% взагалі не береться плата за подачу скарги, а в 39% країн така сума є диференційованою, тобто залежить від очікуваної суми закупівлі, і становить 1-3%.

Департаментом регулювання державних закупівель готується Постанова КМУ, в якому планується введення диференційованої плати за подачу скарги. Вводяться такі суми: 0,3% від вартості закупівлі, але не менше 2000 гривень, якщо скарга подається до закінчення терміну подачі пропозицій від учасників; 0,6% від вартості закупівлі, але не менше 3000 гривень, якщо скарга подається після закінчення аукціону.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *